Dzieci przedszkolne charakteryzuje naturalna ciekawość tego co je otacza. Najlepszym sposobem zaspokojenia naturalnej ciekawości dziecka są zabawy badawcze i eksperymenty o charakterze badawczym. Zabawy te stanowią podstawę wielokierunkowego rozwoju dziecka.
Czy uda się stworzyć śnieg w przedszkolnym zaciszu? To postanowiły sprawdzić dzieci z zerówki. Na początku rozpoczęliśmy od wymienienia składników potrzebnych do wyczarowania naszego śnieżnego puchu oraz omówienia właściwości fizycznych śniegu i przypomnienia sobie jakie mamy stany skupienia. Jako pierwsze wykonaliśmy balonowe gniotki że śnieżnym puchem w środku. A następnie rozpoczęliśmy próby wykonania sztucznego śniegu. To, co powstało było dla nas wielkim zaskoczeniem. Proszek wymieszany z płynem zaczął puchnąć, zwiększając swoją objętość. Dzieci z wielką ciekawością obserwowały to co się dzieje i chętnie uczestniczyły w tworzeniu sztucznego śniegu, a później z przyjemnością dotykały i lepiły kule z powstałego śniegu.